Praha, 15. února 2017 – Firmy Procter & Gamble a Globus spustily projekt pod názvem “S malou pomocí k velké radosti” na pomoc dětem v nouzi prostřednictvím Českého červeného kříže. Zakoupením produktů od P&G (například Pampers, Lenor, Ariel nebo Gillette) v hypermarketech Globus může nákupem pomoci úplně každý. 1 % z ceny nákupu poputuje prostřednictvím Českého červeného kříže k dětem, které to opravdu potřebují. Akce potrvá až do 19. dubna roku 2017.
Dle oficiálních dat Českého statistického úřadu dosáhl v roce 2015 podíl osob ohrožených příjmovou chudobou 9,7 %, přičemž mezi nejohroženější skupiny patří děti a mládež do věku 18 let. Podíl osob ohrožených chudobou v této věkové skupině činí dokonce až 15 %.
„Většina těchto rodin žije ve velice špatných podmínkách a mnozí z nich, především matky s dětmi, se stávají klienty námi provozovaných sociálních zařízení. Často přicházejí bez jakýchkoliv prostředků a jsou v situaci, kde i nejmenší výpomoc typu poskytnutí oblečení, hygienických prostředků má pro ně velký význam. Jednorázová podpora však není vždy řešením, proto nabízíme svým potencionálním klientům také služby důležité pro jejich další životní cestu, jako jsou pomoc při komunikaci s úřady a institucemi, učíme je správnému hospodaření či jim pomáháme získat slušné zaměstnání,“ říká Miroslava Jirůtková, vedoucí Programového oddělení Úřadu ČČK.
S cílem pomoci těm nejpotřebnějším zahájili Český červený kříž, Procter & Gamble a Globus program “S malou pomocí k velké radosti”. Ambasadorkou se stala známá zpěvačka a modelka Jitka Boho, matka roční dcery Rosalie.
Od 9. února do 19. dubna bude dětem věnováno 1 % z ceny výrobků P&G zakoupených v obchodní síti Globus. Do programu jsou zahrnuty například plenky Pampers, vložky Always, produkty vlasové péče Head & Shoulders a také Pantene, výrobky pro péči o domov a o tkaniny Ariel, Bonux, Lenor a Jar nebo produkty pro muže Old Spice a Gillette.
„Procter & Gamble v Čechách aktivně podporuje zdejší komunity, ve kterých žijeme a pracujeme. I prostřednictvím iniciativy, kterou dnes ve spolupráci s Českým červeným křížem a Globusem spouštíme, P&G pokračuje ve svých činnostech společenské odpovědnosti a pomůže dětem nejen finančně, ale i svými produkty. Pro ty nejmenší doručíme mimo jiné plenky Pampers a zubní kartáčky a také pasty Oral-B,“ uvedl Matej Podobnik, manažer korporátní komunikace Procter & Gamble.
„Vždy se velice rádi zapojujeme do smysluplných charitativních akcí. Troufnu si říct, že je dokonce naší povinností podělit se o náš úspěch s těmi, kteří takové štěstí ve svém životě nemají. Naši zákazníci nás v tom podporují a angažují se společně s námi. Tato iniciativa ve spolupráci s Českým červeným křížem a Procter & Gamble je pro nás obzvláště důležitá, jelikož pomůže těm nejpotřebnějším dětem,“ vysvětluje Pavla Hobíková, vedoucí externí komunikace Globus.
Jitka Boho zve všechny, aby se k ní přidali a zapojili se v hypermarketech Globus do iniciativy “S malou pomocí k velké radosti”. “Každý může pomoci zařídit dětem v nouzi útulnější domov. Jako matky se mě toto téma velice dotýká a vím, jak je důležité poskytnout dítěti vše pro jeho šťastnou budoucnost. Nyní můžeme všichni úplně jednoduše během tradičního nákupu udělat velkou radost dětem,” vysvětluje Jitka Boho.
Vybrané finanční prostředky jsou určeny na podporu dětí žijících v azylových domech Českého červeného kříže v Berouně, Jičíně, Kladně a Svitavách, kde podpoří jejich zdravý a samozřejmě i šťastný růst.
Kontakt pro média
Hana Pazderková
Neopublic Porter Novelli
Tel.: +420 774 741 800
Email: hanka.pazderkova@neopublic.cz
O firmě Procter & Gamble
P&G se svými prověřenými, kvalitními a předními značkami slouží spotřebitelům na celém světě. Jeho portfolio zahrnuje značky jako jsou například Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, a Whisper®. P&G působí v přibližně 70 zemích světa. Pro novinky a informace o společnosti P&G a jejích značkách navštivte webovou stránku http://www.pg.com.
O firmě Globus
Činnost rodinné společnosti Globus zahájil roku 1828 zkušený obchodník Franz Bruch otevřením obchodu s potravinami v sárském St. Wendelu. V aktuální době stojí v čele společnosti představitel již páté generace rodiny Bruchů – Thomas Bruch. Na český trh vstoupil Globus v roce 1991 založením společnosti Globus Praha s.r.o. Úplně první český hypermarket byl otevřen 4. listopadu 1996 v Brně – Ivanovicích. V současné době se na celém území České republiky nachází 15 hypermarketů. Hypermarkety disponují kompletní vlastní výrobou v řeznickém úseku, úplnou pekárenskou produkcí včetně cukrářství a vlastními restauracemi. Globus ČR je držitelem několika prestižních ocenění Obchodník roku v kategorii „Prodejce potravin“. Více informací na webových stránkách www.globus.cz.
O organizaci Český Červený kříž
Český červený kříž je jednou ze 190 národních organizací Mezinárodního hnutí Červeného kříže a Červeného půlměsíce. Jako hlavní spolek s celorepublikovou působností je partnerem veřejné správy pro oblast sociální, zdravotní a také humanitární. V aktuální době má téměř 20 000 členů a dobrovolníků. Mezi základní programové činnosti ČČK patří například výchova obyvatelstva ke znalosti poskytování první pomoci, propagace a oceňování bezpříspěvkového dárcovství krve, poskytování sociálních služeb nebo pořádání rekondičních pobytů pro nejmenší i pro seniory. ČČK v neposlední řadě působí jako další složka IZS a poskytuje kvalifikovanou pomoc v případě mimořádných událostí.